داده‌کاوان اندیشه برتر

رونمایی از سامانه مدیریت زنجیره تأمین در حوزه واردات تجهیزات پزشکی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

یکی از موارد زیربنایی در مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management) حوزه جریان اطلاعاتی است. فرآیند یکپارچه‌سازی فعالیت‌های زنجیره تأمین در راستای کنترل فرآیند تأمین کالا و خدمات از تامین کننده تا توزیع کننده، فروشنده و مصرف‌کننده نهایی می‌تواند مبتنی‌بر جریانهای اطلاعاتی منظم استوار شود. این استوارسازی به کنترل دقیق جریان زنجیره و ایجاد یک جریان پایدار می‌انجامد. هرچه ذی‌نفعان و سطوح زنجیره تأمین بیشتر باشد، این پایداری اهمیت بیشتری می‌یابد.

بسیاری از شرکت‌های واردکننده در کشور که حلقه‌ای از مراحل زنجیره تأمین کالا یا خدماتی محسوب می‌شوند، می‌توانند با برقراری صحیح جریان اطلاعاتی و کنترل آن، مدیریت بخش زیرمجموعه خود را به‌خوبی انجام دهند. برای واردات کالاها پرونده‌های متعددی تشکیل می شود که این پرونده‌ها منطبق با ارزهای مختلف، پروفرمای مورد توافق، مراحل مختلف سفارش‌گذاری تا دریافت یا فروش و … است. هریک از این مراحل یا اجزا و داده‌ها بخشی از پرونده یا پروژه زنجیره تأمین را شکل داده و نیازمند مدیریت و به‌روزرسانی است. در همین راستا، وجود یک سامانه تحت وب با دسترسی‌های کنترل‌شده و منطبق با جریان کالاها و گردش فرآیندی شرکت می‌تواند کمک شایانی در جهت شفافیت زنجیره تامین و یکپارچگی مدیریت پروژه آن انجام دهد.

شرکت داده‌کاوان در همین راستا با همکاری شرکت ایران فارمیس، اولین نسخه از سامانه آنلاین مدیریت پروژه‌ها و پرونده‌های زنجیره تأمین در حوزه واردات تجهیزات پزشکی را رونمایی کرد. این پروژه از تابستان ۱۳۹۸ آغاز شد و طی گام‌های مختلف در نهایت در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به مرحله کاربردی رسید. این سامانه مبتنی‌بر هسته نرم‌افزار آنلاین مدیریت کسب و کار سمین طراحی و متناسب‌سازی شده است.