مدیریت نگهداری و تعمیرات تحت‌وب


هدف اصلی دانش نگهداری و تعمیرات، اطمینان از کارایی و آماده‌به‌کاربودن تجهیزات است. این اطمینان در بستر زمان معنا می‌یابد و لذا زمان یک شاخص اساسی در بهینه‌سازی و تنظیم فرآیندهای مرتبط با نگهداری و تعمیرات است. یکی از رویکردهای متداول و به‌روز در نگهداری و تعمیرات، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (TPM) است. در این رویکرد، با استفاده از یک سامانه اطلاعاتی، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها از قبل صورت می‌گیرد و گردش اطلاعات و پردازش داده‌های زمانی و منابع نیز انجام می‌شود.

شرکت داده‌کاوان با درک این موضوع و براساس نیاز سازمان‌های ایرانی به‌منظور نگهداری و تعمیرات تجهیزات خود برمبنای تقویم شمسی، نرم‌افزار تحت‌وب سمین خویش را سازگار نموده است. هر سامانه اطلاعاتی نگهداری و تعمیرات سه جزء دارد: بانک اطلاعاتی، پردازش داده‌ها، گزارش‌گیری. سمین با بهره‌مندی از هر سه بخش و با امکان تعریف و پردازش زمان‌بندی کارها به یک سامانه پایدار نگهداری و تعمیرات رسیده است. امکان تعریف کارهای دوره‌ای و تکرارشونده براساس رویکرد نت پیشگیرانه و امکان ثبت تیکت با رویکرد نت اصلاحی توانسته است در عمل پیاده‌سازی شود.

sadafداده‌کاوان این نرم‌افزار تحت‌وب را در شرکت صنایع دریافن قشم (صدف) با موفقیت پیاده‌سازی کرده است. این تجربه، نمونه‌ای دیگر از انطباق و سازگاری سمین داده‌کاوان در محیط‌های صنعتی و خدماتی است. پشتیبانی غیرحضوری داده‌کاوان در تهران و پشتیبانی حضوری در خلیج فارس، امنیت و پایداری سامانه را تضمین کرده است.

امکان تعریف شناسنامه تجهیزات در سمین، گزارش‌گیری گسترده و مدیریت زمان ویژگی‌های مهم این سامانه در حوزه نگهداری و تعمیرات است. از سوی دیگر، با بهره‌مندی از رابط کاربردی برنامه‌نویسی و امکان ارائه API، یکپارچه‌سازی قابل توجهی بین این سامانه و دیگر سامانه‌های سازمان ممکن است. علاوه‌بر آن امکان بهره‌مندی از ارتباط برخط با تجهیزات نیز برای سامانه موجود است.