فناوری و تکنولوژی

صفحه اولFAQفناوری و تکنولوژی
ارتباط سمین با سایر سامانه های سازمان یا شرکت چطور است؟

سمین دارای API یا وب سرویس های متعددی است که می توان از طریق آن به سایر سامانه های سازمان ارتباط برقرار کرد و همچنین امکان اتصال به Active Directory و سیستم احرازهویت مرکزی وجود دارد.

آیا سمین نرم افزار موبایل دارد؟

بلی، علاوه بر داشتن نسخه اندروید و iOS ، امکان استفاده از نسخه تحت وب (PWA) نیز بر روی انواع تلفن همراه هوشمند و تبلت وجود دارد. از سوی دیگر، رابط کاربری سمین به شکل ریسپانسیو یا واکنش‌گرا طراحی شده تا بتواند در مرورگرهای مختلف (تحت دسکتاپ یا موبایل یا تلبت) به خوبی نمایش داده شود.

چه حجمی از داده ها را می‌توان در سمین ثبت و پردازش کرد؟

از نظر فنی محدودیتی برای تعداد و حجم داده‌ها در نظر گرفته نشده است و با افزایش منابع پردازشی و سخت افزاری، می‌توان مقیاس سامانه را افزایش داد. هرچند ممکن است تعداد کاربر در سامانه متناسب با لایسنس فروخته شده، محدود یا نامحدود باشد.

آیا می‌توان خروجی مناسب MSP تولید کرد؟

سمین از اغلب فهرست‌های دلخواه با داده‌های موجود فایل اکسل یا csv تولید می‌کند. پس از دریافت این فایل‌های خروجی، می‌توان آن‌ها را در هر نرم افزار دلخواهی همانند MSP وارد کرد.

آیا سمین نمونه فارسی و شمسی‌سازی شده راهکارهای مایکروسافت یا پریماورا است؟

خیر، سمین یک سامانه توسعه یافته برمبنای فناوری‌های متن‌باز است که توسط ۱۰‌ها متخصص برنامه نویسی و علم مدیریت پروژه و مدیریت فرآیند توسعه یافته است.

حجم زیاد اطلاعات، سمین را کند می‌کند؟

طراحی سامانه طوری انجام شده که حجم داده‌های بسیار زیاد را تحمل کند و تاثیری محسوسی بر سرعت ورود و به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه نداشته باشد.

چه سخت افزاری برای نصب و اجرای سمین موردنیاز است؟

در صورتی که از سرویس های تحت وب ابری داده کاوان استفاده کنید، به هیچ منبع سخت افزاری نیاز نخواهید داشت زیرا شرکت داده‌کاوان منابع موردنیاز شما را تأمین می کند. اما اگر بخواهید خودتان میزبان نرم افزار باشید، منابع سخت افزاری مورد نیاز برای سرور – به طور پیش‌فرض – شامل ۲ گیگابایت حافظه و ۲ هسته پردازنده و حداقل ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد بود. این پیشنهاد متناسب با ابعاد سازمان و حجم تراکنش‌ها، ممکن است افزایش یابد.

معماری سمین چگونه طراحی شده است؟

سمین یک سامانه تحت وب است و از معماری Server-Client در طراحی آن استفاده شده است.

آیا می‌توان رابط کاربری سمین را تغییر داد؟

رابط کاربری سمین منطبق بر روش‌های برخاسته از تجربه کاربری (UX) طراحی و پیاده‌سازی شده است. این پیاده‌سازی با سایز صفحه نمایش نیز سازگار بوده و سهولت دسترسی به سمین را از طریق تبلت و گوشی همراه نیز به‌خوبی فراهم ساخته است. با این حال، کاربران با توجه به سطح دسترسی و حوزه فعالیت‌های خود، امکانات متفاوتی از سامانه را مشاهده می‌کنند که این مسأله سبب کاهش منوها و گزینه‌های نمایش داده شده در صفحه هریک از آنها می‌شود. افزون‌براین، طراحی و چیدمان داشبوردها یا پیشخوان‌های افراد و واحدها منطعف بوده و می‌تواند تنوع نمایشی گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

اطلاعات و داده های قبلی را چطور به سمین وارد کنم؟

به طور پیش‌فرض قابلیت درون‌ریزی فایل‌ها با فرمت csv و xml در نسخه کامل نرم‌افزار سمین وجود دارد. همچنین کارها و پروژه‌ها را می‌توان از فایل‌های خروجی نرم‌افزارهایی همچون MSP، اکسل، Jira و Asana به طور مستقیم وارد کرد. قابلیت درون‌ریزی داده‌ها از دیتابیس‌های مختلف توسط تیم پشتیبانی سمین وجود دارد. افزون‌بر همه اینها، با بهره‌گیری از وب‌سرویس‌های سمین، می‌توانید یک رابطه مستمر و آنلاین برای تبادل داده بین نرم‌افزارهای فعلی سازمان خود و نرم‌افزار سمین ایجاد کنید.

در توسعه سمین از چه تکنولوژی‌هایی استفاده شده است؟

برای توسعه سمین از زبان برنامه نویسی قدرتمند Ruby و فریم‌ورک Rails استفاده شده است، پایگاه داده‌های MySQL و PostgreSQL با توجه به حجم داده‌ها و تراکنش‌ها قابل انتخاب هستند و این ابزار کاملا تحت وب طراحی شده است.

نرم افزار سمین در چه محیطی نصب و راه اندازی می شود؟

برای ارائه نرم افزار سمین، ما دو مدل را پیشنهاد می‌دهیم:

  1. نصب روی سروهای مشتری
  2. راه اندازی روی فضای ابری داده‌کاوان

حالت اول مناسب سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگی است که زیرساخت سرور و فضای نگهداری دیتا دارند. در این حالت، شما یک لایسنس دائمی از شرکت داده‌کاوان خریداری می‌کنید. حالت دوم مناسب شرکت‌های کوچک یا سازمان‌هایی است که به هر علت، نمی‌خواهند درگیر نصب، نگهداری و پشتیبانی سخت‌افزاری شوند.