قابلیت ها و ویژگی ها

صفحه اولFAQقابلیت ها و ویژگی ها
ارتباط بین کارمندان یا پرسنل در سمین چگونه شکل می‌گیرد؟

کاربران سمین می‌توانند با روش‌های مختلفی مانند چت درون سامانه، تابلو اعلانات، اخبار، تالار گفتگو و یادداشت‌های توضیحی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. روش برقراری ارتباط با توجه به هدف ارتباط و پیام منتقل شده متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال در صورتی که دو کاربر نیاز به ارتباط غیررسمی داشته باشند از چت استفاده می‌کنند؛ اخبار مختلف سازمان یا پروژه در قسمت تابلو اعلانات یا اخبار ثبت خواهد شد. همچنین بحث‌های تخصصی کاربران در تالارهای گفتگو قابل پیگیری است.

آیا سمین نرم افزار موبایل دارد؟

بلی، علاوه بر داشتن نسخه اندروید و iOS ، امکان استفاده از نسخه تحت وب (PWA) نیز بر روی انواع تلفن همراه هوشمند و تبلت وجود دارد. از سوی دیگر، رابط کاربری سمین به شکل ریسپانسیو یا واکنش‌گرا طراحی شده تا بتواند در مرورگرهای مختلف (تحت دسکتاپ یا موبایل یا تلبت) به خوبی نمایش داده شود.

چرا به جای راهکارهای مایکروسافت، از سمین استفاده کنم؟

سمین راهکاری بومی است که در سازمان‌های بزرگ و کوچک کشورمان با موفقیت پیاده‌سازی شده است. پشتیبانی سمین به صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی نیازهای شما بوده و سؤالات و درخواست‌های توسعه مورد نیاز شما را پاسخ می‌دهد. علاوه‌براین، هزینه تهیه لایسنس نرم‌افزار به نسبت محصولات خارجی پایین‌تر است و امکانات بیشتری نظیر مدیریت اسناد، مدیریت دانش، مدیریت ارتباطات و … را به صورت یکپارچه با سامانه مدیریت پروژه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، سمین فقط یک سامانه مدیریت یا کنترل پروژه نیست، بلکه هسته اصلی این نرم‌افزار شامل مدیریت فرآیندها و گردش کار سازمانی است. این بخش به‌صورت توأمان با مدیریت پروژه، بسته جامعی را برای مدیریت سازمان فراهم ساخته است.

آیا می‌توان رابط کاربری سمین را تغییر داد؟

رابط کاربری سمین منطبق بر روش‌های برخاسته از تجربه کاربری (UX) طراحی و پیاده‌سازی شده است. این پیاده‌سازی با سایز صفحه نمایش نیز سازگار بوده و سهولت دسترسی به سمین را از طریق تبلت و گوشی همراه نیز به‌خوبی فراهم ساخته است. با این حال، کاربران با توجه به سطح دسترسی و حوزه فعالیت‌های خود، امکانات متفاوتی از سامانه را مشاهده می‌کنند که این مسأله سبب کاهش منوها و گزینه‌های نمایش داده شده در صفحه هریک از آنها می‌شود. افزون‌براین، طراحی و چیدمان داشبوردها یا پیشخوان‌های افراد و واحدها منطعف بوده و می‌تواند تنوع نمایشی گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

چه نوع گزارش‌هایی در سیستم وجود دارد؟

از داده‌های ثبت شده در سامانه می‌توان گزارش‌های عادی و ترکیبی ایجاد کرد. گزارش‌ها به صورت لیست، ماتریس، نمودار (میله‌ای، خطی و دایره‌ای)، گیج‌، تقویم و تگ‌های شمارنده است. این گزارش‌ها از طریق تعریف فیلتر قابل ذخیره‌سازی و بازیابی است. همچنین، در ساخت داشبوردهای شخصی و سازمانی می‌توان از ترکیب آنها استفاده کرد. قابلیت گرفتن خروجی‌های اکسل، PDF و … نیز ار گزارش‌ها یا قالب‌های تعریف‌شده وجود دارد.

هوش کسب و کار در نرم افزار مدیریت پروژه سمین چگونه است؟

هر پروژه دارای داده‌های متنوعی نظیر بودجه، زمان، منابع مصرف شده و … است. هوش کسب و کار و پیش‌خوان‌های آن (داشبردهای BI) امکان تعریف شاخص‌های عملکردی دلخواه بر روی داده‌های ثبت شده، ترکیب و مقایسه داده‌ها را فراهم می‌کند. وجود هوش تجاری در سیستم مدیریت پروژه فرآیند تصمیم‌گیری، مقایسه و کنترل عملکرد موجودیت‌های درگیر در پروژه را تسریع و تسهیل خواهد کرد. داشبردهای Business Intelligence شامل انواع نمودارهای گیج، دایره‌ای، ستونی (بارچارت)، خطی و کارتی هستند. همچنین در داشبردهای سمین، انواع خروجی‌ها نظیر نقشه، فهرست‌ها، ماتریس‌ها، نمای کارتی و دیگر نماها قابلیت اجرا دارند.

چه سازمان‌ها یا شرکت‌هایی می‌توانند از سمین استفاده کنند؟

با توجه به ساختار ماژولار (پودمانی)، منعطف و مقیاس‌پذیر سمین، انواع سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانند از سمین استفاده کنند. هر سازمان با کمک تیم پشتیبانی و مشاوره داده‌کاوان، ماژول‌های مورد نیاز خود را تشخیص داده و سپس فرآیندهای خود را در سمین پیاده‌سازی می‌کند.

دسترسی به اطلاعات ثبت شده در سمین به چه صورت است؟

در سمین برای دسترسی‌های کاربری از متد RBAC (اعطای دسترسی مبتنی بر نقش) استفاده شده است. دسترسی‌های گسترده و متنوعی نظیر افزودن، حذف، ویرایش، مشاهده و گزارش‌گیری در سامانه، پروژه‌ها، واحدها، ماژول‌ها، فرم‌ها و اقلام اطلاعاتی تعریف شده وجود دارد.