داده‌کاوان اندیشه برتر

خدمات داده کاوی و تحلیل داده

شرکت داده‌کاوان اندیشه برتر با برخورداری از دانش به‌روز داده کاوی و ارتباط مستمر با اساتید و گروه‌های علمی دانشگاهی، بستری کارا برای طراحی سکوی داده‌کاوی در حوزه‌های مختلف تحلیل کلان‌داده (Big Data)، بصری‌سازی داده‌ها، پیش‌بینی مبتنی‌بر داده‌ها و سایر رویکردهای تحلیل داده فراهم ساخته است. ما معتقدیم که تحلیل داده و پیاده‌سازی الگوریتم‌های داده‌کاوی و طراحی جریان داده در هر سازمان، نیازمند درک صحیح فرآیندها و کسب و کار آن مجموعه و انطباق بسته‌های فنی و تکنولوژیکی به‌روز با آنها است. در همین راستا، داده‌کاوان فقط جنبه فناوری داده‌کاوی را درنظر نگرفته و با تیم دانشگاهی - فنی خود به دنبال کشف دانش در سازمان خواهد بود.

خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده
خدمات داده کاوی و تحلیل داده


بصری‌سازی داده‌ها

بهره‌مندی از روش‌های بصری‌سازی داده‌ها مبتنی‌بر هوش تجاری (BI)

مهندسی داده‌ها

یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی و پیاده‌سازی انبار داده‌ها

تحلیل داده

پیاده‌سازی الگوریتم‌های پیش‌بینی، تشخیص الگو، خوشه‌بندی و غیره

تحلیل کلان‌داده

طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌های آنالیز Big Data

امروزه در اکثر سازمان‌ها، داده‌ها به سرعت در حال جمع‌آوری و ذخیره‌شدن هستند. یک سازمان در طول حیاتش، داده ایجاد می‌کند. این داده‌ها معمولا پیرامون دارایی، بازاریابی، فروش، منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره دسته‌بندی‌ می‌شوند. این حقیقت سازمان‌ها را وادار به جستجوی ابزارهایی برای تسهیل فرایند کسب اثربخش داده‌ها، پردازش و تحلیل وسیع آنها کرده است تا براساس آن پایه ای را برای کشف دانش جدید بنا نهند. اما استفاده از این داده‌ها در اغلب موارد کار راحتی نیست و نمی توان به صورت یکپارچه از چنین حجم وسیعی از داده‌ها استفاده نمود. بنابراین با استفاده از ترکیب علم آمار، ریاضیات و یارانه و با به‌کارگیری هوش محاسباتی، می توان از این داده‌ها به شیوه‌ای مطلوب استفاده کرد و آنها را کاوید!

ارزشمندی داده‌ها برای کمتر کسب‌وکاری ناشناخته است. حتی کسب‌وکارهای سنتی نیز به جمع‌آوری داده‌هایشان مجهز شده‌اند و ارزش‌مندی آن را دریافته‌اند. اما چه کسی می‌تواند ارزش‌های نهفته در داده‌ها را ادراک کند و به سطح تحلیل‌هایی کاربردی برساند. خوشه‌بندی مشتریان، پیش‌بینی آینده، تخمین تقاضا، طراحی سبد محصول، کشف تقلب، تشخیص خطا و بسیاری از کاربردهای دیگر داده‌کاوی وسعت و کارایی آن را نشان می‌دهد.

شرکت داده کاوان اندیشه برتر با استفاده از تجارب فنی و دانش کارشناسان خود آماده ارائه خدمات داده‌کاوی برای هوشمندسازی تجارت شما است. داده‌کاوان اندیشه برتر، علاوه‌بر استفاده از رویکردهای کلاسیک نظیر روش‌های آماری، از بهینه‌سازی مبتنی‌بر شبیه‌سازی، یادگیری ماشین و رویکردهای نوین تجزیه و تحلیل داده‌ها بهره می‌برد. بنابراین بهره‌مندی از روش‌های و راهبردهای روز دنیا با بهره‌مندی از دانش داده‌کاوان میسر خواهد بود.

تحلیل کلان‌داده یا Big Data

با ورود به عصر اطلاعات و ارتباطات و گسترش استفاده از داده‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی در حرکت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه مشارکت افراد در جهان ارتباطات شبکه ای در دنیا، دغدغه‌ای بروز پیدا کرد که از جنس همین داده‌هایی است که همه روز و با سرعت غیرقابل تصور در دنیا و در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات تولید می‌شود. چگونه چنین حجم بزرگ و متنوعی از داده‌ها و اطلاعات را با توجه به ساختارهایی که در فضای فناوری اطلاعات وجود دارد، مدیریت، کنترل و پردازش کنیم و از آنها در جهت بهبود ساختارها و سودآوری بیشتر بهره بجوییم؟

از سال ۲۰۱۲ به بعد در هر روز بیش از هزار پتابایت (معادل ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بایت) داده تولید می‌شود که مستلزم ذخیره‌سازی، تحلیل، جستجو، تمیزکاری، اشتراک و … هستند. این موضوع باعث شده است که پژوهشگران و دانشمندان به دنبال ایجاد ساختارها، متدلوژی‌ها، روش‌ها و رویکردهایی جدید برای مدیریت این حجم از داده‌ها باشند که این تلاش‌ها با عنوان پردازش «داده‌های عظیم» یا «کلان‌داده‌ها» مطرح شده است. کلان‌داده ترجمه اصطلاح Big Data است که معمولا به حجمی از داده‌ها اطلاق می شود که اندازه آنها فراتر از حدی است که با نرم افزارهای معمول بتوان آنها را در یک زمان معقول اخذ، دقیق سازی، مدیریت و پردازش کرد. مفهوم «اندازه» در کلان‌داده‌ها به‌طور مستمر در حال تغییر است و به‌طور مداوم بزرگتر می‌شود.

پردازش کلان‌داده مجموعه از تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی است که نیازمند شکل جدیدی از یکپارچگی هستند تا بتوانند ارزش‌های بزرگی را که در مجموعه‌های بزرگ، وسیع، پیچیده و متنوع داده پنهان شده‌اند، آشکار سازند. با رشد روز افزون داده‌ها و نیاز به بهره‌برداری از این داده‌ها، به‌کارگیری زیرساخت های کلان‌داده اهمیت ویژه‌ای یافته است. شرکت داده‌کاوان اندیشه برتر نیز در سال‌های اخیر با درک این موضوع، توانسته است گام‌های موثری در راستای تسلط به این حوزه بردارد و افتخار دارد که بتواند که در کسب‌وکارهای گوناگونی خدمات خویش را جاری سازد.