• صفحه نخست
  • سامانه مدیریت پروژه
  • راهنمای مدیریت سامانه
  • پیکربندی کلی
  • تنظیمات احراز هویت

تنظیمات احراز هویت

در این زبانه، می‌توان شیوهٔ احراز هویت و تنظیمات مربوط به ثبت نام و ورود به سیستم را تعیین نمود. 
الزامی بودن احراز هویت: فعال بودن این گزینه باعث می‌شود که افراد بدون ورود به سامانه نیز به برخی از اطلاعات سامانه دسترسی داشته باشند. (سطح دسترسی به اطلاعات را می‌توان در نقش نا‌شناس تنظیم کرد.) در واقع در صورت فعال نبودن این گزینه کاربران به صورت مستقیم وارد صفحه شخصی می‌شوند. 
ورود خودکار
ثبت نام توسط کاربران: با استفاده از این گزینه می‌توان امکان ثبت نام در سامانه توسط کاربران را تعیین نموده و علاوه بر آن شیوهٔ تایید ثبت نام آن‌ها را نیز مشخص کرد.

  • فعال سازی به صورت خودکار: حساب کاربری پس از ثبت نام فعال می‌شود.
  • فعال سازی به صورت دستی: مدیر سامانه باید حساب کاربری فرد را فعال کند.
  • فعال سازی با ایمیل: با استفاده از لینک ارسال شده به ایمیل فرد حساب کاربری فعال می‌شود.

کاربرانی که ثبت نام می‌کنند به صورت خودکار اضافه شوند به گروه: اگر کاربر در سامانه ثبت نام کند به صورت خودکار عضو گروه انتخابی می‌شود. (از طریق گروه می‌توان برخی از دسترسی‌های فرد مشخص نمود.) 
اجازه حذف کردن حساب توسط کاربر: در صورت فعال بودن این گزینه هر کاربر می‌تواند حساب کاربری خود را حذف کند. (حذف حساب کاربری سبب می‌شود اطلاعات مربوط به کاربر حذف شده و این عمل غیر قابل بازگشت است) 
حداقل طول رمز عبور کاربران: می‌توان حداقل تعداد کاراکترهای رمز عبور را تعیین کرد. 
الزام به تغییر رمز بعد از: پس از بازه تعیین شده باید کاربر رمز عبور خود را تغییر دهد. 
فراموشی رمز عبور: با فعال کردن این گزینه، امکان بازیابی رمز عبور برای کاربرانی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، فراهم می‌شود. 
حداکثر تعداد ایمیل‌های افزوده شده: حداکثر تعداد ایمیلی که کاربر می‌تواند در سامانه برای دریافت اطلاع رسانی ثبت کند. (امکان ثبت چند ایمیل در پروفایل کاربر وجود دارد) 
فعال کردن ثبت نام و ورود از طریق open ID 
حداکثر زمان هر نشست: زمانی که کاربر وارد سامانه شده است و در حال کار با سامانه می‌باشد، بعد از گذشت این زمان، بطور خودکار از سامانه خارج شود. معمولاً زمانی که امنیت اطلاعاتی بالا مورد نیاز باشد از این گزینه استفاده می‌شود. 
حداکثر زمان بیکاری نشست: این گزینه زمانی بکار می‌رود که کاربر در سامانه بوده اما با آن کار نمی‌کند، بعد از گذشت این زمان بطور خودکار از سامانه خارج شود. معمولاً زمانی که امنیت اطلاعاتی بالا مورد نیاز باشد از این گزینه استفاده می‌شود. 
مخفی کردن ایمیل من: به صورت پیشفرض ایمیل کاربران مخفی شده و به سایر کاربران نمایش داده نمی‌شود.
authentication

برچسب ها: تنظیمات, احراز هویت